۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۲۷۲۵۱
آیت الله امامی کاشانی:

گرانی بنزین تصمیم دولت و مجلس است | گرانی سوخت سبب گرانی اجناس دیگر نشود

گرانی بنزین تصمیم دولت و مجلس است | گرانی سوخت سبب گرانی اجناس دیگر نشود
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسأله گران شدن بنزین گفت: کسانی که گرانی بنزین را مطرح می کنند در اجرای آن دقت داشته باشند تا عده ای برای مردم بحران درست نکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به آیه شریفه «لقد کان فی رسول الله اسوة حسنه» اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) بالاترین و کامل ترین انسان در عالم خلقت است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای خلقت تا کنون که بیش از 11 هزار سال می گذرد، انسانی به کاملی پیامبر اکرم(ص) به دنیا نیامده است، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی نورانی شبیه ترین افراد از لحاظ خلق و خوی به خودشان را کسانی دانسته اند که در قلوبشان نور الهی وجود داشته باشد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه وجود نورانی پیامبر اکرم(ص) تجلی اسماءالحسنی بود، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) همواره انسان ها را از بدخواهی، کنجکاوی از عیوب دیگرن، دروغ گویی، تهمت زنی، حسادت، کینه توزی و بدگویی بر حذر می داشتند و به رعایت انصاف توصیه می کردند؛ ما باید زندگی خود را شبیه پیامبر اکرم(ص) کنیم تا در روز قیامت سربلند باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت توجه افراد به سیره نورانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ابراز داشت: ما در سایه توجه به سیره زندگانی ائمه معصومین(ع) و عمل به فرامین ایشان عاقبت به خیر خواهیم شد؛ ما باید همواره با زیارت ائمه معصومین(ع) از ایشان استمداد کنیم تا کمک کنند متخلق به اخلاق نبوی شویم.

وی با اشاره به مسأله گران شدن بنزین بیان کرد: مسأله بنزین یک تصمیمی است که دولت و مجلس و فرهیختگان مربوط به مسائل اقتصادی آن را گرفته اند، اما باید در اجرا و روند اجرای آن دقت و نظارت کافی داشته باشند؛ برخی افراد مسأله گرانی بنزین را به میوه و کالا و اجناس ربط می دهند، حال آن که گران شدن بنزین چه ربطی به گران شدن میوه، لباس، مسکن و سایر اجناس دارد؟ کسانی که گرانی بنزین را مطرح می کنند باید در اجرای آن نیز دقت داشته باشند تا عده ای بر خلاف انصاف برای مردم بحران درست نکنند.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه دوم ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: مادامی که میان جهان اسلام وحدت و اتحاد وجود داشته باشد توطئه های دشمن کارساز نخواهد بود؛ دشمن هنگامی بر مسلمانان مسلط می شود که میان آنها اختلاف وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن حمله نظامی ندارد، بلکه در مراکز تصمیم ساز نفوذ می کند تا از این طریق به اهداف خود برسد، اظهار داشت: امروز دشمنان با خداوند جنگ می کنند، زیرا تنها به منافع خود اندیشیده و کاری به مذهب و دین و شیعه و سنی ندارند، جهان اسلام باید با همدیگر صمیمی باشند و دل ها کینه نداشته باشد؛ اگر در برخی اعتقادات مشترک نیستند مسأله صمیمیت مهم است.

وی با اشاره به اینکه پیام پیامبر اکرم(ص) به مسلمانان این است که با همدیگر صمیمی بوده و مخالفت ها را کنار بگذارند، عنوان کرد: امروز دشمن در مناطق مختلف یهودیان را از مسلمانان می ترسانند، در حالی که ایران با یهودیان جنگ ندارد، بلکه با صهیونیسم مقابله می کند.

آیت الله امامی کاشانی به حقارت برخی حاکمان قرون وسطایی منطقه در برابر آمریکا و استکبار جهانی گفت: استکبار جهانی پول محور بوده و تنها به دنبال سلطه است؛ سردمداران استکبار ضد خدا و انسانیت و همه ارزش ها عمل می کنند و تنها به دنبال منافع خود بوده و کاری به دین و مذهب و شیعه و سنی و یهود ندارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسأله عراق افزود: خوشبختانه در عراق مرجعیت بسیار قوی و عظیمی وجود دارد که مردم عراق نسبت به جایگاه آن آگاه بوده و کلمات او را نصب العین قرار می دهند؛ مرجعیت عراق فرمود مردم حق دارند نسبت به اداره عراق اعتراض داشته باشند، اما مراقب باشند این اعتراض مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه دشمن با  «لااله الاالله» مخالفت دارد، زیرا این موضوع با منافعشان در تضاد است، تأکید کرد: طبق روایات مادامی که جهان اسلام با یکدیگر مخالفت نداشته باشند دشمن نمی تواند بر آنها تسلط یابد؛ امروز باید دانست که تنها راه از بین رفتن مخالفت ها و عقب راندن دشمن استقامت است.

آیت الله امامی کاشانی عظمت جمهوری اسلامی ایران را مرهون استقامت دانست و بیان کرد: استقامت یعنی این که افراد شجاع باشند و تنها هدف را دنبال کنند و در مسیر خود اجازه ندهند هیچ چیزی مانع عملشان شود؛ استقامت تنها راه عقب راندن دشمن است و مردم عراق و فلسطین باید توجه داشته باشند که با استقامت خود نگذارند دشمن به نقاط مختلف کشورشان نفوذ کند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال علامه طباطبایی(ره) ایشان را فیلسوف، حکیم، فقیه و مفسر خواند و با بیان اینکه یکی از مسائل مشترک میان شیعیان و اهل سنت مسأله «مهدویت» است، یادآور شد: در کتب اهل سنت آمده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «روزگاری مشکلات، تزلزل ها و گرفتاری ها زیاد می شود و امت اسلام را به سختی می اندازد و آن زمان فرزندم مهدی(عج) و عدل او همه عالم را خواهد گرفت».

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: آینده دنیا به واسطه ظهور امام زمان(عج) روشن است و جهان اسلام باید به آینده نگاه کرده و بکوشد عدل را برپا ساخته و زمینه ظهور را فراهم سازند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات